KBr no només és un espai d’exposicions. El nostre objectiu és oferir, també, un programa educatiu de caràcter permanent i orientat, més que a l’explicació a l’entorn d’una exposició concreta, a la formació de les futures generacions en la comprensió del llenguatge fotogràfic i de la seva dimensió artística.

A més a més, programarem trobades i cicles de conferències amb fotògrafs, comissaris i experts de l’àmbit de la fotografia que compartiran amb nosaltres les seves experiències i coneixements.

Obrim les portes de KBr per a tu, per a la teva família, per a tots els que estigueu interessats a aprofundir en el món de la fotografia, a aprendre a mirar, a sentir. Vine i participa en les nostres activitats.

Convidats/des KBr. Bleda y Rosa en conversa amb Marta Dahó

Convidats/des KBr

7 de juny 2022

Convidats/des KBr proposa una trobada en la qual els artistes i la comissària parlen sobre l’exposició que protagonitzen, Bleda y Rosa, una de les propostes expositives d’aquesta temporada.

Convidats/des KBr. Joan Fontcuberta, Miguel Ángel Tornero i Alexandra Laudo en diàleg

Convidats/des KBr

25 de maig 2022

La secció Convidats/des KBr presenta aquesta vegada una xerrada per acostar-nos a l’exposició Ressonàncies. Col·leccions Fundación MAPFRE, comissariada per Joan Fontcuberta.

Restitucions La fotografia en deute amb el seu passat

8 març 2021 – 17 maig 2022

Dirigit per Carles Guerra, aquest cicle aborda, a través de deu casos d’estudi, un dels principals problemes que, en relació amb la seva pròpia tradició, enfronta la fotografia en l’actualitat: com respondre davant la reclamació dels qui se senten víctimes per la utilització de la seva imatge dins el patrimoni fotogràfic del passat.

Restitucions a la Filmoteca

6, 20 i 27 d’abril 2022

La Filmoteca de Catalunya programa una sessió especial dedicada a mostrar treballs relacionats amb tres de les ponències del cicle Restitucions. La fotografia en deute amb el seu passat: les pronunciades por Hilde Van Gelder, Ana Longoni i Michaëla Danjé / Col·lectiu Cases Rebelles

Jazz al KBr

26 de febrer – 7 maig 2022

Amb motiu de l’exposició Lee Friedlander, KBr presenta, en col·laboració amb el Conservatori del Liceu ;i el Voll-Damm Festival de Jazz de Barcelona, un programa de 6 concerts de jazz que tindran lloc diferents dissabtes en l’espai de l’exposició.

Diàlegs i conferències sobre les exposicions

Convidats/ades KBr

22 de febrer de 2022

Dins de la secció Convidats/ades KBr, que busca acostar-nos a les exposicions en curs del KBr, aquesta sessió aprofundirà en la mostra Adolf Mas. Els ulls de Barcelona de la mà de Carmen Perrotta, la seva comissària.

La fotografia parla de revolucions

5 octubre 2021 – 11 gener 2022

Dirigit per Laura Terré, aquest cicle de xerrades i taules rodones abordarà la relació que mantenen la fotografia i el fenomen revolucionari. A través d’un programa que comprèn des de la Comuna de París fins a la Primavera Àrab, coneixerem el paper determinant de la fotografia al llarg de les onze revolucions que recull el cicle.
Fotografia i atzar

2 – 5 novembre 2021

Aquest cicle sorgeix de la col·laboració entre el festival PANORÀMIC i el KBr Fundación MAPFRE. Sota la direcció de Joan Fontcuberta, quatre convidats aborden el debat entre l’atzar i la predicció a la creació artística.
Convidats/des KBr. Diàlegs i conferències sobre les exposicions

Dins els diàlegs i conferències entorn de les exposicions en curs que formen aquesta secció, una xerrada a tres bandes amb el mateix fotògraf per a, partint de la selecció que s’ofereix a Camp d’imatges, endinsar-nos en les claus del conjunt de la seva obra.

Convidats/des KBr. Diàlegs i conferències sobre les exposicions

CONVIDATS/DES KBr proposa una altra manera d’acostar-se a l’activitat del KBr: diàlegs i conferències a les quals tant els protagonistes de les exposicions (fotógrafs/es, comissaris/àries) com altres veus expertes del panorama fotogràfic nacional i internacional (crítics/ques, escriptors/es, etc.) comparteixen les seves impressions entorn de les exposicions en curs al KBr.

Participamos en el Panoramic festival

Sota la direcció de Joan Fontcuberta, i com a part de la programació de la darrera edició del Festival PANORÀMIC, aquest cicle va explorar, des de diverses disciplines, un dels grans trets d’identitat del nostre temps: l’exteriorització de la intimitat. Les sessions es van retransmetre en “streaming” i pots tornar a mirar-les aquí.

Fotografia i exposició. Sabers creuats

Dirigit per Marta Dahó, aquest cicle online aprofundeix en els diversos aspectes de la relació, canviant i complexa, que al llarg del temps han mantingut la fotografia i l’àmbit expositiu. Les seves vuit sessions completen un atractiu enfocament creuat que integra perspectives historiogràfiques, teòriques i curatorials.

Participamos en el Loop Festival

LOOP FESTIVAL

10-22 novembre 2020

Uneix-te a les manifestacions de videoart que s’organitzen amb motiu del Loop Festival a tota la ciutat de Barcelona en forma d’exposicions, projeccions, conferències i taules rodones.
Filmoteca de Catalunya ofrece una sesión especial en torno a los trabajos de Paul Strand

Paul Strand a la Filmoteca

22 – 26 desembre 2020

La Filmoteca de Catalunya programa una sessió especial dedicada a mostrar alguns dels treballs cinematogràfics de el fotògraf nord-americà.
La mirada captiva: experiència interactiva

Et convidem a entrar de manera virtual al taller d’un daguerrotipista i conèixer tot el procés de fabricació d’un daguerrotip. A més a més, podràs descobrir tots els detalls d’aquestes obres d’art amb les nostres imatges 3D.