KBr Photo Award

Foto: Rose Marie Cromwell
Anastasia Samoylova, guanyadora
de la primera edició del KBr Photo Award

L’artista russoamericana Anastasia Samoylova (Moscou, 1984) va ser la guanyadora de la primera edició (2021) del KBr Photo Award amb el projecte Image Cities.

El guardó, fallat per unanimitat, va reconèixer al projecte la seva originalitat com a reflexió entorn de l’evolució de la identitat visual de les grans urbs contemporànies i la capacitat de la fotografia per formar part d’aquesta identitat i difondre-la.

El jurat

El jurat va estar integrat per Carles Guerra:

• Carles Guerra, artista, crític d’art i curador independent.
  • Sarah Meister, directora executiva d’Aperture.
  • Urs Stahel, escriptor, comissari i assessor independent.
  • Thomas Weski, comissari de l’Arxiu Michael Schmidt.
  • Carlos Gollonet, conservador en cap de fotografia de la Fundació MAPFRE.

Realitzat inicialment a Moscou i Nova York, Image Cities es va poder ampliar i integrar imatges d’altres 17 ciutats (Amsterdam, Barcelona, Brussel·les, Londres, Madrid, París o Tòquio) gràcies a l’obtenció d’aquest premi. Deu de les imatges del projecte han passat a formar part de la col·lecció de la Fundació MAPFRE.

Tal com estableixen les bases del premi, la Fundació va exposar el projecte tant al KBr com a Madrid (febrer-maig i juny-setembre de 2023, respectivament). La versió en anglès del catàleg de l’exposició va anar a càrrec de l’editorial alemanya Hatje Cantz.

Catálogo Anastasia Samoylova, Image Cities
Samoylova (URSS, 1984) actualment viu i treballa a Miami. És graduada en Belles Arts per la Universitat de Bradley i en Disseny Mediambiental per la Universitat Estatal d’Humanitats de Rússia. La seva obra ha estat exposada en museus i institucions dels Estats Units, Àustria, Alemanya, Suïssa i forma part de destacades les col·leccions tant a Europa com als Estats Units.
Anastasia Samoylova, Valla de obra («Tecnología»), Madrid, 2022 © Anastasia Samoylova
Tanca d’obra («Tecnología»), Madrid, 2022
Anastasia Samoylova, Red Eye, Times Square, New York, 2021