KBr

KBr és el nou centre de fotografia amb el qual Fundación MAPFRE comença una etapa nova en la seva intensa dedicació a la fotografia artística, un dels seus principals àmbits d’actuació cultural des de 2009.

Amb dos espais expositius, llibreria, una zona per a activitats educatives i un auditori polivalent, KBr es converteix en una referència nacional i internacional en el camp de la fotografia.

Exposicions

Louis Stettner

La diversitat dels temes que abasta i el component social permanent de les seves imatges són els trets principals de l’obra del nord-americà Louis Stettner (1922-2016), de llarga i molt interessant trajectòria que fins ara no ha estat objecte del reconeixement que mereix. Amb una vida a cavall entre Nova York i París, Stettner va romandre arrelat en dos mons en una època en què la majoria dels fotògrafs es relacionaven només amb un. En aquest sentit, el seu treball remet tant a l’estètica de la fotografia de carrer novaiorquesa com a la mirada poètica de la fotografia urbana de tradició francesa, sempre amb el rerefons de la seva preocupació social i el seu afany per reflectir la dignitat de l’ésser humà.

Paz Errázuriz

El 2018, i després de presentar la primera retrospectiva de l’artista a Espanya, la Fundació MAPFRE va incorporar a la seva col·lecció 173 obres de la fotògrafa xilena Paz Errázuriz (Santiago de Xile, 1944), autora d’una àmplia, compromesa i reconeguda obra al voltant de la realitat social i política del seu país amb una estètica que, allunyada del fotoperiodisme clàssic, amaga una profunda observació de la condició humana. Com a part de la cita anual de la programació del KBr amb les nostres Col·leccions, aquesta exposició presenta una acurada selecció d’aquest fons, en una proposta que ofereix una panoràmica del seu treball des dels anys setanta fins a l’actualitat.

Louis Stettner, Pepe and Tony Series, 1956
Louis Stettner