KBr

KBr és el nou centre de fotografia amb el qual Fundación MAPFRE comença una etapa nova en la seva intensa dedicació a la fotografia artística, un dels seus principals àmbits d’actuació cultural des de 2009.

Amb dos espais expositius, llibreria, una zona per a activitats educatives i un auditori polivalent, KBr es converteix en una referència nacional i internacional en el camp de la fotografia.

Exposicions

L’espai l’inauguraran dues grans mostres. A la sala principal s’exposarà l’obra de Bill Brandt, un dels fotògrafs europeus més importants del segle XX.

A la segona sala es presenta, per primera vegada, la nostra col·lecció de fotografies de Paul Strand, la més extensa de l’artista fora dels Estats Units.

Sirvienta y sirvienta segunda preparadas para servir la cena - Bill Brandt
Bill Brandt Cambrera i ajudant de cambrera preparades per servir el sopar, 1936 Private collection, Courtesy Bill Brandt Archive and Edwynn Houk Gallery. © Bill Brandt / Bill Brandt Archive Ltd.
Paul Strand

Paul Strand Young Boy, Gondeville, Charente, France [Muchacho, Gondeville, Charente, Francia] , 1916. FRANCE © Aperture Foundation, Inc., Paul Strand Archive © COLECCIONES Fundación MAPFRE

KBr avui

A KBr, hi passen coses. Aquí desenvolupem un programa educatiu de caràcter permanent i orientat, més que a l’explicació a l’entorn d’una exposició concreta, a la formació de les futures generacions en la comprensió del llenguatge fotogràfic i de la seva dimensió artística. Compartim coneixement sobre la fotografia a través de trobades i cicles de conferències.

Totes les nostres activitats volen contribuir al dinamisme i a la projecció de Barcelona a través d’un àmbit —la fotografia artística— estretament associat a l’excel·lència cultural de la Catalunya contemporània.