KBr
KBr és el símbol químic del bromur de potassi, una sal que es fa servir en el procés de revelat de la fotografia analògica. Té la funció principal de frenar o retardar l’acció de l’agent revelador amb l’objectiu d’impedir la formació del que s’anomena vel químic, la qual cosa permet obtenir més puresa de blancs a la imatge.

KBr – Barcelona Photo Center

KBr és el nou centre de fotografia amb el qual Fundación MAPFRE comença una etapa nova en la seva intensa dedicació a la fotografia artística, un dels seus principals àmbits d’actuació cultural des del 2009.

El centre comptarà amb dos espais expositius, llibreria, una zona per a activitats educatives i un auditori polivalent.

Richard Learoyd

Richard Learoyd Melanie, 2015 © Richard Learoyd. Gentilesa de l’artista i de la Fraenkel Gallery, San Francisco

Exposicions

L’espai l’inauguraran dues grans mostres. A la sala principal s’exposarà l’obra de Bill Brandt, un dels fotògrafs europeus més importants del segle XX.

A la segona sala es presenta, per primera vegada, la nostra col·lecció de fotografies de Paul Strand, la més extensa de l’artista fora dels Estats Units.

Per què KBr?

Robert Adams, Longmont, Colorado, 1980
Robert Adams Longmont, Colorado, 1980 © Robert Adams, gentilesa Fraenkel Gallery, San Francisco i Matthew Marks Gallery, New York © COLECCIONES Fundación MAPFRE

KBr expressa la continuïtat del nostre projecte expositiu, però també el compromís de col·laborar amb altres institucions catalanes que tenen en compte la fotografia, d’implicar-nos a formar les futures generacions en la comprensió del llenguatge fotogràfic i de contribuir, des d’aquest fascinant testimoni de la vida que és la fotografia, a la projecció internacional de la creativitat i el dinamisme cultural de Barcelona.

On som?

Aquest espai nou està situat en un dels edificis més representatius de la Barcelona contemporània:
la Torre MAPFRE, a l’entorn del Port Olímpic.

KBr – Fundación MAPFRE – Barcelona Photo Center

Torre MAPFRE Ronda del Litoral, nº 30 08005 Barcelona

«Aquest projecte nou expressa l’interès de Fundación MAPFRE per reforçar la seva contribució al dinamisme i a la projecció de Barcelona a través de la fotografia artística».

Nadia Arroyo
Directora de l’àrea de Cultura de Fundación MAPFRE