KBr

KBr és el nou centre de fotografia amb el qual Fundación MAPFRE comença una etapa nova en la seva intensa dedicació a la fotografia artística, un dels seus principals àmbits d’actuació cultural des de 2009.

Amb dos espais expositius, llibreria, una zona per a activitats educatives i un auditori polivalent, KBr es converteix en una referència nacional i internacional en el camp de la fotografia.

Exposicions actuals

Dues exposicions molt diferents formen la nostra pròxima proposta

A l’Espai 1, les imatges de CLAUDIA ANDUJAR, intens i líric testimoni de la comunitat amazònica dels Yanomami i, amb ells, de les irreparables conseqüències de l’explotació desenfrenada dels recursos naturals.

LA MIRADA CAPTIVA. La col·lecció de daguerreotips del Centre de Recerca i Difusió de la Imatge (CRDI) – Girona (Espai 2) ens porta als orígens de la fotografia, al moment en què el daguerreotip, que semblava atrapar (captivar) la personalitat dels retratats, es va convertir en objecte de massiva atenció, donant lloc a l’inici de la il·limitada atracció de la imatge fotogràfica sota la qual seguim.

Claudia Andujar Cistelles funeràries, pel·lícula infraroja. Catrimani, Roraima, 1976. © Claudia Andujar.

Retrat d’una dona, c. 1848-1855

Autoria desconeguda Retrat d’una dona, c. 1848-1855 Daguerreotip, 1/6 de placa CRDI. Col·lecció Joan Basseda Casas

KBr avui

A KBr, hi passen coses. Aquí desenvolupem un programa educatiu de caràcter permanent i orientat, més que a l’explicació a l’entorn d’una exposició concreta, a la formació de les futures generacions en la comprensió del llenguatge fotogràfic i de la seva dimensió artística. Compartim coneixement sobre la fotografia a través de trobades i cicles de conferències.

Totes les nostres activitats volen contribuir al dinamisme i a la projecció de Barcelona a través d’un àmbit —la fotografia artística— estretament associat a l’excel·lència cultural de la Catalunya contemporània.