Què és KBr?

KBr és el símbol químic del bromur de potassi, una sal que es fa servir en el procés de revelat de la fotografia analògica. Té la funció principal de frenar o retardar l’acció de l’agent revelador amb l’objectiu d’impedir la formació del que s’anomena vel químic, la qual cosa permet obtenir més puresa de blancs a la imatge.

Per què KBr?

Robert Adams, Longmont, Colorado, 1980
Robert Adams Longmont, Colorado, 1980 © Robert Adams, gentilesa Fraenkel Gallery, San Francisco i Matthew Marks Gallery, New York © COLECCIONES Fundación MAPFRE

KBr expressa la continuïtat del nostre projecte expositiu, però també el compromís de col·laborar amb altres institucions catalanes que tenen en compte la fotografia, d’implicar-nos a formar les futures generacions en la comprensió del llenguatge fotogràfic i de contribuir, des d’aquest fascinant testimoni de la vida que és la fotografia, a la projecció internacional de la creativitat i el dinamisme cultural de Barcelona.

«Aquest projecte nou expressa l’interès de Fundación MAPFRE per reforçar la seva contribució al dinamisme i a la projecció de Barcelona a través de la fotografia artística».

Nadia Arroyo
Directora de l’àrea de Cultura de Fundación MAPFRE

Vine a conèixer KBr

On?

KBr Fundación MAPFRE
Avenida Litoral, 30 – 08005 Barcelona

Accessibilitat

La sala d’exposicions compta amb rampa per a cadires de rodes i ascensor intern

Quan?

Horari general:
• Dilluns (excepte festius): Tancat
• De dimarts a diumenges (i festius): 11.00 – 19.00 h

Tancament de sala: 25 de desembre; 1 i 6 de gener
Horaris especials: 24 i 31 de desembre, 5 de gener: 11.00 – 15.00 h

Últim accés: 30 minuts abans del tancament
La sala es comença a desocupar 10 minuts abans del tancament

Audioguies

Disponibles en castellà, català i anglès, en versió en línia (2 €) o en dispositiu auditiu que es pot obtenir a la sala (3 €)

Pots adquirir-les també des de la taquilla en línia, juntament amb l’entrada

Consigna: temporalment no disponible

Llibreria

Librería KBr by Juan Naranjo +34 93 356 80 21 librería@juannaranjo.eu

COVID - 19

On som?

Aquest espai nou està situat en un dels edificis més representatius de la Barcelona contemporània:
la Torre MAPFRE, a l’entorn del Port Olímpic.

KBr – Fundación MAPFRE – Barcelona Photo Center

Torre MAPFRE Avenida Litoral, nº 30 08005 Barcelona