Properes Exposicions

© The Estate of Garry Winogrand, courtesy Fraenkel Gallery Sant Francisco

Garry Winogrand

De el 08/06/2021 al 05/09/2021

Fotògraf dels carrers americans, Garry Winogrand (Nova York, 1928–1984) ha estat reconegut, juntament amb Diane Arbus i Lee Friedlander, com una de les figures fonamentals en la renovació de la fotografia documental.

Quan va començar, Winogrand va treballar en revistes tan populars com LifeLook o Sports Illustrated, però aviat va deixar de banda el fotoperiodisme per dedicar-se a una nova cultura fotogràfica vinculada al món de l’art. A partir del 1955, va viatjar per bona part de la geografia nord-americana amb el desig de recollir imatges dels moviments pacifistes i contraculturals de la dècada dels seixanta.

La seva manera de fotografiar, gairebé compulsiva, reflecteix el caos i la vitalitat de la societat nord-americana durant tres dècades. La seva extensa obra, feta al bell mig del flux urbà, presenta una realitat que es mostra tal com és, sense judicis morals, com si fos un catàleg de la vida quotidiana.

Nicholas Nixon The Brown Sisters, 1975

Nicholas Nixon