Properes

Henri Cartier-Bresson

Watch!, Watch!, Watch!

Del 11 de octubre de 2024 al 26 de gener de 2025

Henri Cartier-Bresson (1908-2004) és un dels fotògrafs més famosos del segle XX. Com a fotoperiodista, fotògraf artístic i retratista, va crear composicions intemporals i va marcar l?estil de les generacions posteriors de fotògrafs. Amb el seu talent per trobar el “moment decisiu”, va captar trobades i situacions espontànies i es va convertir en un dels representants més importants de la fotografia de carrer. Les seves obres, moltes convertides avui en icones, el van convertir en un dels grans exponents de la fotografia de carrer.

Realitzada en col·laboració amb el Bucerius Kunstforum d’Hamburg, aquesta exposició proposa una ampli i profunda aproximació al cofundador de la llegendària agència fotogràfica Magnum. A més de les primeres fotografies i obres cinematogràfiques d’influència surrealista, així com els reportatges fotogràfics polítics, també s’exhibeixen els seus retrats de coneguts artistes i escriptors, així com les fotografies posteriors, centrades en el comportament humà quotidià.

L’exposició està formada per 240 còpies originals, així com una acurada selecció de les seves publicacions a revistes i llibres, de gran interès per conèixer la seva trajectòria entre 1930 i 1970.

Laura Aranda Lavado
Yo también quise ser Robert Capa, pero no hacer sus fotos, 2021-2023