KBr Photo Award

Fundación MAPFRE convoca el juny del 2021 la 1a edició del KBr Photo Award, un premi internacional biennal amb el qual la Fundació reafirma el seu suport a la creació artística donant a conèixer  el guanyador o la guanyadora en l’escena nacional i internacional, impulsant la seva carrera amb un premi en metàl·lic, una exposició de la seva obra i el catàleg corresponent.

El KBr Photo Award està obert a artistes nacionals o internacionals majors d’edat, que tinguin prevista la realització d’un projecte fotogràfic nou o la finalització d’un projecte ja iniciat, inèdit en tots dos casos, que no hagi estat presentat a cap altra convocatòria similar.

Amb aquesta nova iniciativa, la Fundación MAPFRE amplia la seva aposta per la fotografia dins de la programació del KBr. Juntament amb les exposicions, els cicles de conferències i les activitats entorn del programa, el KBr Photo Award aferma i complementa una proposta de fotografia més contemporània. L’obertura del KBr Fundación MAPFRE Barcelona Photo Center, que aspira a convertir-se en un referent internacional per a aquest llenguatge artístic, representa una nova etapa en la trajectòria de l’activitat cultural de Fundación MAPFRE a Barcelona.

La dotació del premi és de 25.000 euros. A més d’aquesta quantitat, Fundación MAPFRE produirà i organitzarà una exposició a l’Espai 2 del KBr el febrer del 2023, que mostrarà el resultat del projecte guardonat. Juntament amb l’exposició, Fundación MAPFRE editarà un catàleg.

Premis de fotografia KBr Photo Award

El procés de selecció constarà de dues fases:

Primera fase
Un comitè de preselecció pertanyent a Fundación MAPFRE revisarà totes les candidatures i seleccionarà les candidatures més idònies per presentar al jurat.
Segona fase
Un jurat internacional seleccionarà la candidatura guanyadora. Està format per 4 membres destacats del món de l’art designats per Fundación MAPFRE, a més de el comissari en cap de fotografia d’aquesta institució.

Llançament de la convocatòria

8 de juny de 2021

Recepció de candidatures

Del 8 de juny al 10 de setembre de 2021