L’amateurisme a la fotografia i el cinema

KBr i Filmoteca de Catalunya

Exposició Fora de casa. Cinema amateur a Catalunya 1924-1940.
Cortesia de Filmoteca de Catalunya.

La nostra programació i la de la Filmoteca de Catalunya han coincidit enguany en un apassionant tema: el fenomen de l’amateurisme. Així, mentre la nostra exposició La càmera domèstica explora l’aparició i difusió de la fotografia aficionada a Catalunya, la Filmoteca de Catalunya celebra amb múltiples propostes al llarg de la temporada el centenari del cinema amateur a Catalunya.
Hem volgut aprofitar aquesta feliç coincidència per a proposar-vos una nova iniciativa compartida:

Dijous 18 d’abril – Activitat a la Filmoteca de Catalunya:

Núria F. Rius, comissària de La càmera domèstica, realitzarà una visita comentada a l’exposició amb la qual Filmoteca està commemorant l’esmentat centenari: Fora de casa. Cinema amateur a Catalunya 1924-1940. La visita es realitzarà juntament amb Enrique Fibla Gutiérrez i Ignasi Renau, comissaris tant de la mostra com del centenari del cinema amateur en el seu conjunt.
Després de la visita, tindrà lloc la sessió Avantguardes amateur, dedicada al cinema amateur d’avantguarda. Els tres comissaris conversaran sobre l’amateurisme en el cinema i la fotografia i es projectaran set peces de cinema dels anys 30.

Dimarts 7 de maig – Activitat a KBr Fundación MAPFRE:

Per part seva, Enrique Fibla Gutiérrez i Ignasi Renau correspondran amb una visita comentada a l’exposició de KBr, La càmera domèstica, acompanyats per Núria F. Rius.

Aquesta proposta respon a la dinàmica de col·laboració regular que Filmoteca de Catalunya i KBr venen mantenint en darrers últims anys.

Amb la col·laboració de:
Logo Filmoteca de Catalunya

18 d’abril i 7 de maig de 2024

18 d’abril, 18 h i 19 h
7 de maig, 18 h

Visita comentada a
Fora de casa. Cinema amateur a Catalunya 1924-1940
Sala d’exposicions, Filmoteca de Catalunya
18 h, presencial
Sessión
Avantguardes amateur
Sala Laya, Filmoteca de Catalunya