Fotografia i atzar

Panoràmic. Festival de Cinema Fotografia i Mes

La sort, la casualitat, les coincidències, la incertesa, l’aleatorietat i l’atzar ens acompanyen al llarg de la nostra història personal i col·lectiva d’una manera difícil d’encaixar en una explicació racional o causal. La creació artística no ha romàs aliena a aquest debat i, al llarg de la contemporaneïtat, diversos autors han plantejat els seus treballs sota el prisma d’aquesta dialèctica entre la voluntat de control i la força de l’atzar.

Si la fotografia va néixer amb un mandat d’objectivitat i mimetisme amb la realitat, l’atzar la va subjectivitzar i relaxà la rigidesa inicial de la seva pràctica en posar de manifest la impossibilitat de preveure totalment els seus resultats i, inclús, l’aparició d’imatges no anticipades per la imaginació.

El cicle es desenvoluparà de manera presencial a l’auditori del KBr Fundación MAPFRE, exceptuant una conferència, que se celebrarà de manera online. Les conferències presencials seran també retransmeses online.

Sota la direcció de l’artista, docent, assagista i crític especialitzat en fotografia Joan Fontcuberta, el cicle “Fotografia i atzar” comptarà amb la participació d’Héloïse Conésa, Mónica Bello, Joachim Schmid i Clément Chéroux.

Les noves inscripcions s’atendran fins a 3 hores abans de l’inici de cada sessió.

Per a qualsevol incidència, si us plau adreci’s a infokbr@fundacionmapfre.org

Del 2 al 5 de novembre

Presencial i en línia

Novembre