Paul Strand

Paul Strand Young Boy, Gondeville, Charente, France [Noi, Gondeville, Charente, Francia], 1916. FRANCE © Aperture Foundation, Inc., Paul Strand Archive © COLECCIONES Fundación MAPFRE

Del 9 d’octubre al 24 de gener

Els fonaments de la fotografia moderna

Molt proper, en els seus inicis, a fotògrafs com A. Stieglitz o L. Hine, Paul Strand va absorbir aviat les propostes de la fotografia social i documental de principis del segle XX per començar una trajectòria singular de la qual parteixen alguns dels fonaments de la fotografia moderna. Si calgués resumir la història de la fotografia en 10 imatges, Dona cega (1916) seria, sens dubte, una d’aquestes per la manera en què va canviar la concepció del retrat fotogràfic.

Una obra que va anar més enllà del seu temps

Els seus coneixements de l’art contemporani derivats de la seva relació amb artistes i teòrics, la seva intuïció i la seva capacitat de síntesi el van portar a crear una obra que va anar més enllà del seu temps. Va ser un dels pares de l’anomenada Straight Photography i del cinema d’avantguarda. I si bé els aspectes formals i la revelació de la bellesa sempre van tenir un lloc central en la seva obra, no va deixar mai de posar-los al servei d’una mirada compromesa que va explorar i va deixar oberts molts dels camins del documentalisme artístic.

Entre el 2011 i el 2015, vam adquirir un conjunt de 131 imatges de l’artista, que van passar a integrar-se en la nostra col·lecció de fotografia, tot conformant el patrimoni més extens del novaiorquès a Europa.

Aquesta exposició està formada per una selecció de cent deu d’aquestes obres i és la primera mostra de les col·leccions de Fundación MAPFRE que s’inaugura a Barcelona.

El recorregut expositiu al voltant de l’obra de Paul Strand es divideix en quatre seccions, geometries, paisatges, retrats i països, que neixen de la manera de treballar de l’artista i de la seva manera d’entendre el món. L’exposició ha estat comissariada per Juan Naranjo.

Dilluns (excepte festius): Tancat
De dimarts a diumenges (i festius): d’11.00 a 19.00 h.

COVID - 19
Em veig a mi mateix fonamentalment com un explorador que ha passat la seva vida en un llarg viatge de descobriment