Rocío Madrid<br />
Límite Izquierdo, Melilla 2022. Fotografía analógica 35mm.<br />
© Rocío Madrid

Rocío Madrid
Límite Izquierdo, Melilla 2022. Fotografía analógica 35mm.
© Rocío Madrid

KBr Flama’23

Del 28 de setembre al 28 de gener del 2024

Descobreix l’exposició

El projecte KBr Flama té com a objectiu donar visibilitat al talent més jove que sorgeix de les escoles de fotografia de Barcelona. Per això, el KBr compta amb la imprescindible complicitat de Grisart, Idep Barcelona, IEFC i Elisava, Facultat de Disseny i Enginyeria de Barcelona, quatre entitats acadèmiques compromeses amb la docència i els estudis de fotografia. KBr Flama’23, la tercera edició d’aquest projecte, presenta els treballs d’Alan Balzac (Galícia, 1989), Ivette Blaya (Santa Margarida de Montbui, Barcelona, 2000), Rocío Madrid (Melilla, 1988) i Lucía Morón (Buenos Aires, 1984). Els seus projectes van ser seleccionats per mitjà d’un rigorós procés de visionat, en què van participar com a jurat Mónica Allende, David Armengol, Irene de Mendoza i Anna Planas.

Identitat, frontera i amor no tan romàntic

A través de processos creatius diferents que abasten la fotografia analògica i digital, el collage, la manipulació d’imatges d’arxiu i el vídeo, els projectes seleccionats exploren el gènere, els mandats socials i familiars, així com el cos i la frontera. El recorregut comença amb La muerte de la identidad, on Alan Balzac proposa una reflexió íntima sobre la cerca, la trobada i la destrucció de la identitat a partir de la imatge i la seva alteració. Continua amb Simplemente cortando, projecte en què Ivette Blaya utilitza la suggerent figura del bonsai per explorar la tensió entre un pare i la seva filla a l’etapa infantil, enllaçant així unes circumstàncies personals amb les dinàmiques de dominació que regulen la nostra societat. En canvi, Melilla de Rocío Madrid ens presenta una mirada documental sobre l’homònima ciutat fronterera situada al Nord d’Àfrica on l’autora va créixer i viu actualment, presentant aquest complex context geopolític a través d’un filtre autobiogràfic i personal. Per acabar, a Te amo. Yo tampoco, Lucía Morón ens convida a qüestionar el paradigma de l’amor romàntic i el matrimoni, amb la voluntat de trencar amb determinades estructures culturals que continuen perpetuant-se per inèrcia.

Materials

KBr Flama es consolida com a aposta pels joves talents formats a les escoles de fotografia de Barcelona. Els quatre projectes d’aquesta edició mostren realitats molt diverses des de diferents aproximacions al fotogràfic.

On?

KBr Fundación MAPFRE
Avenida Litoral, 30 – 08005 Barcelona

Horari

Dilluns (excepte festius): Tancat
Dimarts a diumenge (i festius): de 11.00 a 20.00 h.

“Des de KBr Fundación MAPFRE volem donar el nostre suport a la professionalització de joves que s’han graduat recentment i que miren de prioritzar el seu treball artístic per damunt de qualsevol altra activitat. Ajudar aquests fotògrafs a obrir-se camí és una responsabilitat que exercim amb convenciment”.