KBr Flama 22 - Young talents from photography schools
serie The Holy Innocents, 2019
© Guillermo Fernández

KBr Flama 22

Joves talents de les escoles de fotografia

Del 5 d’octubre de 2022 al 15 gener de 2023

Descobreix l’exposició

El projecte KBr Flama té com a objectiu donar visibilitat anualment al talent més jove que sorgeix de les escoles de fotografia de Barcelona. Per a això, el KBr compta amb la imprescindible complicitat de Grisart, Idep Barcelona, IEFC i Elisava, Facultat de Disseny i Enginyeria de Barcelona, quatre entitats acadèmiques compromeses amb la docència i els estudis de fotografia. L’exposició KBr Flama 22 és la segona edició d’aquest projecte i presenta els treballs de Nanouch Congost (Girona, 1999), Guillermo Fernández (Granada, 1991), Jordi Miquel Riera (Girona, 1977) i Sílvia Parés (Vic, 1997). Els seus projectes van ser seleccionats mitjançant un rigorós procés de visionat, en el qual van participar com a jurats Horaci Fernández, Carles Guerra, Joana Hurtado i Arianna Rinaldo.

Claus

KBr Flama 22 presenta quatre projectes concebuts entorn de molt diferents aspectes, des de l’entorn (geogràfic o emocional) més pròxim als fotògrafs a recerques sobre la manipulació del temps i els seus desdoblaments o la relació entre el so i la imatge. Nanouch Congost parteix de la relació amb el seu pare absent per a generar un retrat expandit de diverses persones properes i les seves relacions paternofilials. Guillermo Fernández dirigeix la seva mirada a la realitat contemporània de la província de Granada, actual “regne” de la marihuana, amb una seqüència de fotografies nocturnes que revelen el que succeeix en el tràfec de les nits. Jordi Miquel Riera proposa una experiència associativa entre imatge i so, a través de la relació directa entre ambdós estímuls en una sèrie, i de forma més experimental i imaginativa en unes altres. Sílvia Parés presenta una llarga recerca sobre la manipulació del temps i els chemtrails (deixants químics) a partir de suposades teories de la conspiració de geoenginyeria climàtica.

KBr Flama es consolida com a aposta pels joves talents formats a les escoles de fotografia de Barcelona. Els quatre projectes d’aquesta edició mostren realitats molt diverses des de diferents aproximacions al fotogràfic.

On?

KBr Fundación MAPFRE
Avenida Litoral, 30 – 08005 Barcelona

Dilluns (excepte festius): Tancat
Dimarts a diumenge (i festius): de 11.00 a 20.00 h.
“Des de KBr Fundación MAPFRE volem donar el nostre suport a la professionalització de joves que s’han graduat recentment i que miren de prioritzar el seu treball artístic per damunt de qualsevol altra activitat. Ajudar aquests fotògrafs a obrir-se camí és una responsabilitat que exercim amb convenciment”.

KBr Fundación MAPFRE