Sirvienta y sirvienta segunda preparadas para servir la cena - Bill Brandt

Bill Brandt Cambrera i ajudant de cambrera preparades per servir el sopar, 1936 Private collection, Courtesy Bill Brandt Archive and Edwynn Houk Gallery. © Bill Brandt / Bill Brandt Archive Ltd.

Bill Brandt

Del 9 d’octubre al 24 de gener

Una nova manera de veure

Aprenent a l’estudi de Man Ray i influït pel seu contemporani Brassaï, actualment, Brandt és considerat un dels fundadors de la fotografia moderna juntament amb Walker Evans o Cartier-Bresson. Les seves imatges, que exploren la societat, el paisatge i la literatura anglesa, són indispensables per entendre la història de la fotografia i, fins i tot, la vida britànica de mitjan segle XX.

Allò sinistre

La seva obra també expressa una atracció permanent pel que és estrany, per allò que causa tanta atracció com estranyesa i provoca desassossec.

La seva estètica s’acosta al concepte d’“allò sinistre”, entès com alguna cosa oposat a la idea d’allò familiar, del que és habitual. Aquest element actuarà com a línia argumental d’una producció professional i artística que, al principi, sembla erràtica i dispersa.

L’exposició recorre, a través de 186 fotografies positivades pel mateix Bill Brandt, els àmbits principals de la seva producció visual, que abasta tots els gèneres de la disciplina fotogràfica: reportatge social, retrat, nu i paisatge. De la mateixa manera, posa de manifest la relació de l’obra del fotògraf britànic amb les teories del surrealisme, moviment amb el qual entra en contacte durant la seva estada a París en la dècada del 1930.

La mostra, comissariada per Ramón Esparza, doctor en Ciències de la Comunicació i professor de Comunicació Audiovisual a la Universitat del País Basc, ha estat produïda per Fundación MAPFRE.

Dilluns (excepte festius): Tancat
De dimarts a diumenges (i festius): d’11.00 a 19.00 h.

COVID - 19
Considero essencial que el fotògraf faci les seves pròpies còpies i ampliacions. L’efecte final de la imatge depèn, en gran mesura, d’aquestes operacions, i només el fotògraf sap el que pretén

Bill Brandt