Llibreria KBr

Llibreria KBr by Juan Naranjo és una llibreria especialitzada en fotografia, aquest complex mitjà, d’identitat canviant, que ha exercit un paper tan fonamental en el desenvolupament de la cultura visual del nostre temps i en la configuració de la societat moderna en el seu conjunt. Per les seves característiques ontològiques, la fotografia ha estat, des dels seus inicis, un dels mitjans amb més capacitat de penetració social: un mitjà gairebé omnipresent en la nostra activitat quotidiana, en la qual les seves funcions socials s’entrellacen amb les consideracions i les distincions artístiques.

L’absència actual d’espais presencials a Barcelona en els quals es pugui trobar una àmplia i cuidada selecció de llibres de fotografia ens ha portat a crear aquest propòsit, en el qual perviu l’esperit de les llibreries de fons, encara que prioritzarem la qualitat, davant de la quantitat.

La selecció dels títols comercialitzats atendrà tant al valor artístic com al seu contingut.  Partirem d’una concepció actual i àmplia de la manera d’entendre la producció editorial relacionada amb la fotografia, tot creant un espai dinàmic i de reflexió. A la llibreria es faran signatures de llibres, presentacions i debats. També de manera regular, es difondran butlletins electrònics temàtics i catàlegs que s’enviaran a les persones que hi estiguin interessades.

A la llibreria es podran trobar les publicacions de KBr i de Fundación MAPFRE, així com una selecció de llibres i catàlegs d’exposicions fets pels museus, les institucions i les editorials nacionals i internacionals més importants. També disposarem d’una secció de portafolis, edicions especials, llibres signats i títols descatalogats.

També disposarem d’un petit fons d’objectes fets per dissenyadors contemporanis, dels quals es presentaran les creacions a la llibreria. Per a la inauguració de l’espai, es presentarà una selecció d’objectes dissenyats per Martí Guixé, mentre que Eduard Escoffet farà un poema visual, del qual es realitzarà una edició limitada de 30 exemplars i una postal.

Juan Naranjo compagina la recerca i el comissariatge d’exposicions. Les seves recerques —reflectides en nombroses exposicions i publicacions— s’han centrat en dues grans línies de treball: els usos i les funcions de la fotografia i els debats que des del segle XIX han introduït les noves tecnologies en l’esfera artística.

Entre altres activitats i ocupacions, ha estat assessor de la col·lecció FotoGGrafia, de l’editorial Gustavo Gili, durant la segona etapa, 2001-2009 i membre de la comissió assessora del Departament de Fotografia del Museu Nacional d’Art de Catalunya, Barcelona, des de la seva creació fins al 2012.

Actualment, participa en el Màster de Fotografia de la Universitat Politècnica de València, on imparteix el curs Fotografia i avantguarda i escriu sobre el mercat de l’art a la revista El Temps de les Arts, activitats que compagina amb la direcció de Juan Naranjo Galeria d’Art & Documents, Barcelona.